Wydarzenia

Laboratorium Kosmetyczne AVA świętuje 60. urodziny

Aldona Sosnowska Aldona Sosnowska
Zdjęcia materiały prasowe
13 czerwca 2022

Laboratorium Kosmetyczne AVA jest najstarszą, działającą nieprzerwanie, prywatną polską marką kosmetyczną. Od początku istnienia jej nadrzędną ideę stanowi hasło „W zgodzie z naturą”. Kosmetyki AVA to od zawsze ekologiczne, ale jednocześnie innowacyjne receptury. Na długo, zanim stało się to wiodącym ogólnoświatowym trendem.

Uroczystość z okazji jubileuszu odbyła się 6 czerwca w warszawskiej restauracji Villa Foksal. To był niezwykły wieczór, który uświetnił występ znakomitych artystów. Dla zaproszonych gości wystąpili: Janusz Tylman – polski pianista i kompozytor muzyki filmowej i teatralnej, a także Joanna Stefańska-Matraszek (sopran), Robert Szpręgiel (baryton), Dariusz Świnoga (akordeon) i Wojciech Malina Kowalewski (perkusja). Galę poprowadził Artur Andrus.

Laboratorium Kosmetyczne AVA
Anna Popek, Janusz Tylman i Karolina Pilarczyk

Eco i HiTech

Laboratorium Kosmetyczne AVA jest pionierem eco beauty w Polsce. To pierwsza polska marka, która już w roku 2008 otrzymała międzynarodowy certyfikat ECOCERT. Rozpoczęła wówczas produkcję pierwszych ekologicznych linii produktów kosmetycznych. AVA wykorzystuje to, co w naturze najlepsze i łączy z możliwościami współczesnej biotechnologii, co gwarantuje wysoką skuteczność działania kosmetyków. W portfolio marki znajduje się wyjątkowo szeroka gama produktów. Wśród nich takie, których receptury zostały opracowane we współpracy z jednostkami naukowo-badawczymi, jak np. linia Botanical HiTech.

Piękna historia

Laboratorium Kosmetyczne AVA zostało założone w 1961 roku przez Irenę Dysput, farmaceutkę i pasjonatkę naturalnej pielęgnacji. Na początku działalności w ofercie marki znajdowały się tylko trzy kosmetyki. Wśród nich obecna do dzisiaj w sprzedaży (w niezmienionej formule!) linia kremów do skóry suchej Mustela.

W 1987 r. prowadzenie firmy przejęła Larysa Dysput, córka założycielki. Zdecydowała, że to, co stanowi fundamentalną wartość marki, czyli naturalność i wysoka jakość kosmetyków, nadal pozostanie wiodącym kierunkiem rozwoju Laboratorium Kosmetycznego AVA.